Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äsch!

Skrivet av maisy
Är man sjuk har man naturligtvis rätt till sjukpenning. Och du vet förmodligen inte mer än jag om "Orkar..." är deprimerad eller inte, men jag tycker att det låter som om hon är det.

Om du också var det men inte sökte hjälp så är det bara att beklaga, men det betyder inte att Orkar... skulle ha mindre rätt till sin hjälp, oavsett om den innebär samtalsterapi, sjukskrivning eller vad det nu kan vara.

Att tycka att det är jobbigt att lämna bort sina barn är ju en sak, att vara deprimerad är en helt annan sak. Att det finns andra som också varit deprimerade är ju inget argument för att just Orkar... inte ska få nån hjälp. Jag tror dessutom att det finns ett ganska stort mörkertal av förhållandevis nyblivna deprimerade mammor. Men det var visst en annan diskussion.

Sen blir jag lite provocerad över att du skriver "jag kunde ha gjort vad som helst för att slippa". För det ligger ju nära till hands att undra vad du egentligen gjorde. För om man nu är beredd att göra vad som helst för att slippa så finns det ju ganska mycket som man faktiskt kan göra. Flytta till billigare boende, båda jobbar lite eller en jobbar inte alls, jobba hemifrån, ordna barnvaktspooler eller vad man ska kalla det o s v. Men jag får väl respektera att om du inte vill berätta.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv