Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men gumman!

Skrivet av Astrid med Malin 17/8-03
Trist att du behöver känna så. Jag förstår dig, det är inte lätt att lämna ifrån sig de små. Men jag tror ändå att August kommer att ha det bra även på våren. Även om det blir två långa dagar i veckan, så är de ju inte så jättefarligt långa ändå. Det är nog många barn som behöver gå mer än 8 timmar om dagen. Och så kommer han kunna njuta av dig och pappa när ni är hemma en dag i veckan var. Han får vara närmare sin pappa när de är själva en dag i veckan, det är något positivt, tycker jag. Och du får vara glad för att du kan jobba, och utvilad, när du inte har så mycket kvällsarbete. Han mår kanske till och med bättre av att ha en utvilad mamma när han är hemma med dig än att gå på dagis lite kortare dagar och du behöver jobba på kvällen? Och så kommer han ha glädje av att du jobbar deltid länge.

Hur personalen lyckas hålla koll på ett gäng 1 - 1 1/2-åringar kan kanske en som jobbar på dagis ge dig lugnande besked om? Det kanske helt enkelt inte finns något (eller inte så mycket) farligt att stoppa im munnen runtomkring de på dagis?

Åh, jag hoppas verkligen att det känns bättre snart och du känner att det blir bra.

Stor kram!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv