Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tungt!

Skrivet av Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Speciellt som du mår idag!
Men du; kan du inte kräva en omarrangering av schemat, då? Eleverna dör ju inte av att få nytt schema i januari?
(Tro mig, schemaomlägning med två dagars varsel praktiserades flitigt på min förra skola undefär var fjärde vecka större delen av ett läsår - allt går, utom små barn!)

Några lugnande ord: dagis har barnsäkrat exakt ALLT, och gårdarna brukar inte vara några undantag. Nu vet jag inte hur ert dagis gör, men mitt, som ändå är ute massor, låter inte så små knattar vara annat än på småbarnsgården (som iofs är stor och varierad).

Nu måste jag sköta om snorisen här (tre barnkalas på en helg, så vad trodde JAG, då?!), så att Mårten får sova en stund till. Har lediga dagar på torsdagar just nu (får nytt schema redan nästa vecka, iom att en av mina grupper slås ihop med en annan), och det är lite extra skönt, eftersom jag själv känner att det kliar i halsen nu.. :o/ Men så är det!
Fick min första "Jag tycker du är bra lärare. Jag tycker om" igår, så då svävade jag på små moln halva dagen!
Och medan jag är DÄR, så inser jag ju att det är det här jag är skapt för att göra! Det är himla kul att få undervisa igen efter 1 år och 9 månaders bortavaro!
Jag har det jättetrevligt på mitt nya jobb! :D

Morgnarna och kvällarna är det ju tuffare, innan barnen har insett till fullo att mamma är "pappa" nu, och tvärtom... Erik har varit ett litet gnällplåster på mig, det ska jag inte förneka, men det är svårt att säga vad som är förkylning, mammabortavistelse eller tandsprickning (två samtidigt), eftersom allt har sammanfallit, så lämpligt sååå... ;o)

Kram!!!!!


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv