Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men vännen då!

Skrivet av Tessie med Celia 22/8-03
Åhh vad jag känner med dig! Förstår precis dina känslor.. Jobbig sits. Och så extra hormoner och sjuka på det, och så ingen möjlighet att prata och reda ut ordentligt. Tufft..

Nu vet jag ju ingenting om din "bransch", men kan man inte göra som Ann säger - lägga om schemat? Det kanske vore bättre att gå fyra dagar istället, fast kortare dagar?

Och om ni ändå väljer att vara hemma, klarar ekonomin att jobba deltid utan att fylla upp med föräldradagar? Ibland kan man ju göra vissa förändringar för att spara in tusenlappar. Sälja bil. Sluta äta utelunch. Sluta röka/snusa (nu vet jag ju att du inte gör det, men allmänt tips ändå). Skippa busskort och cykla istället. Skippa träningskort och cykla istället. Flytta till billigare boende (knappast aktuellt för er heller..)

Äsch, jag har ju inte så mycket tips och råd. Sitter ju själv och har ont i magen och gråter för att jag ska börja jobba heltid i januari. Känns jätteblä... :( Och då vet jag ju ändå att Celia är hemma med sin pappa och har det jättebra! Men jag får ju inte vara där... *snyft på jätteallvar*

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv