Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Prexis så lät det

Skrivet av Tessie m Celia aug-03
Ajajajaj alltså. Stackars! Men som sagt, ändå bättre än ett benbrott som ju är jobbigt i flera veckor.

Underbart att det gick så bra med barnvakt! Mormor är en klar favorit, och helt fantastiskt att hon fattade så mycket av det vi "förvarnat". Känns som att vi kanske kan få lite vuxentid snart.. En ny värld uppenbarar sig! ;) Och ja, det är härligt att S faktiskt funkar iaf 2 av 3 gånger. Det ger ju lite mer sammanhållen sömn för mig, även om det innebär att jag måste gå och lägga mig ganska tidigt. Men skönt är det! Vi märker stor skillnad på "mammigheten" nu när S varit hemma oavbrutet sen den 17/12. Helt plötsligt är liksom han också nån att räkna med typ. Härligt!

Och visst är jag både imponerad och förvånad över att C sover "själv", åtminstone delar av natten. Trodde att hon skulle ha jättesvårt att somna på ny plats, men det gick ju urlätt. Men så gillar hon verkligen sitt nya rum också. Tror att det är suveränt viktigt att låta barnen bestämma själva, och att trivas där. Har varit så skönt att liksom vänta ut henne. Fast samtidigt är hon ju välkommen i familjesängen så länge hon vill också, det är ju mysigt för alla att hon sover med oss! :)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv