Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Yrkeskunnande sökes!

Skrivet av Genaro m Emelina anti-dagis
Här går det åt skogen känns det som. Efter att ha gått på dagis i närmare halvåret har vi fått totalt bakslag.

Barnen gick sista dagen 20/12. I mellandagarna var Emelina sjuk och hemma och fick börja igen den 4/1. Första dagen allt väl.
Andra dagen när jag kommer och hämtar henne får jag veta att hon har skrikit hela em. Till slut kom Emmas Madelene på att sätta igång Dr.Snuggles på video och då slutade hon.

Den 7/1 får tjejerna sovmorgon och ska sedan lämnas. När jag kommer in på dagis börjar Emelina gallskrika. I ren panik. Klamrar sig fast vid mig och bara skriker och skriker och skriker.
Efter ca 40 minuter ger jag upp och tar med henne hem till storesyrran som får passa henne istället.

Igår var hon med pappa till skolan och läkaren efter att ha vrålat nära timmen på dagis.
Idag har jag lämnat henne efter att ha spenderat hela fm på dagis. Nu skulle hon äta och sen få sova.

Tycker detta är jättedrygt. Jag kan inte åka till jobbet, Emelina är jätteledsen... några tips eller råd? Det kom ju himlans plötsligt också. Som över en lunch.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv