Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tror inte att Victor får men för livet...

Skrivet av Åj67 m Ludvig -03, Malin -94 & Hanna -93
Jag tror inte ens att han kommer ihåg händelsen idag. Däremot så kommer nog mamma få bära med sig minnet av den här dagen. Jag kan erkänna att jag har fått ett antal utbrott på mina barn men när jag tar upp det efteråt så vet de inte vad jag pratar om och då är det ändå saker som har hänt på senare år och inte när de varit småbarn.

När Ludvig lägger sig på golvet och inte vill så försöker jag få honom att hjälpa till istället. Kan du bära den här saken åt mamma? Det såg nog ganska fånigt ut i Branäs när han gick och bar på mina vantar men vi kom till husvagnen utan att jag behövde bära/släpa honom dit. Eller kan du ta fram/på dig mössan, vantarna, stövlarna osv... Ludvig börjar bli riktigt duktig på att klä på sig nu, t o m overallen sätter han sig på golvet och försöker lirka i benen. Det tar kanske lite längre tid än om jag skall göra det själv men det tar ju tid att jaga och klä på ett motsträvigt barn också.

Sen den största trösten är väl att alla sådana här perioder går över, sen tar nästa barn eller period över :-) Jag har ju haft två "pseudo-tvillingar" så jag vet lite hur du har det i alla fall.

Kram Åse

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv