Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nej men hej! *vinkar tillbaka*

Skrivet av Marie med lilla Agnes
Kul att höra ifrån dig, Gabbi med barnen som har så vackra namn!
Och kul att ni har hus på gång! Fy, vad jag tyckte det var jobbigt med husletandet. Det tog sån tid! Men det var helt klart värt det, vi är helnöjda med huset! Snart hittar ni också ert Hus. Det är jag helt övertygad om.

Vi håller på att fixar lite hela tiden med huset. För att sätta sin prägel, för att få det som man vill. Men det tar tid och en hel del pengar. Blärk! Så har jag lite svårt med beslut också, det finns ju så mycket fint att köpa så man blir snurrig.

Nä, usch, det är inte ett dugg spännande med nytt dagis. *surar* Vi trivdes _för_ bra i Lund, så det nya dagiset kan ju inte mäta sig med det. Nu är det en småbarnsavdelning och Agnes gick mest med äldre barn på det förra.
Jag gillar att det är barn i olika åldrar för det känns mer naturligt än att bunka ihop 13st. 1-2 åringar på samma avdelning. Helt annan stämning för de små ser upp till de stora och de stora lär sig att ta hand om de små.
Agnes var nästan yngst på avdelningen i Lund, nu är hon äldst. Knasigt. Ja ja, det viktiga är ju att Agnes trivs. Hoppas hon kommer att göra det.

Hur är det med tvåbarnsmamman, då? Får hon sova något? Eller där är en Alva och en Jacob som tävlar om vem som kan hålla henne vaken längst? Hoppas innerligt att Alvas förbättring håller i sig och att Jacobs onda mage inte gör så ont längre.

Kram till dig, Gabbi.

Hälsningar från din beundrarinna (som har +9° ute)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv