Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tänk, så trodde jag också tills

Skrivet av Ulrika
jag träffa de min jobbarkompis som har fyrlingar. Mamman är liten och klotrund, pappan är lång och gänglig. De 4 barnen är 2 pojkar och 2 flickor, de är 4-äggsfyrlingar, de är 6 år.

En pojke och en flicka är överviktiga och måste hålla diet, de är lata till sin läggning och man får fösa på dem för att de ska röra sig. De andra 2, också det en pojke och en flicka, är smala som pinnar och allergiska mot diverse livsmedel, de måste gödas med särskild diet för att byxorna ska sitta uppe.

Visst är det intressant! Det är ju väldigt svårt att förklara dessa stora variationer med famuiljens kosthållning, som ju från början varit samma till alla barnen men med väldigt olika resultat. Numera tvingas mamman anpassa maten efter de olika barnens behov, det är ett helt projekt att laga middag!

Nog förefaller det som om läggning spelar en väldigt stor roll för hur man reagerar på den kost man äter, så de tjocka mammorna kanske inte alls fört över några dåliga matvanor på sitt barn, kanske har det bara ärvt mammans läggning?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv