Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min dotter snart 4 år

Skrivet av Anna
äter lite men av det mesta. Vi har som ni haft ganska goda mattraditioner, ingen färdigmat och dottern har alltid varit med och lagat maten och provsmakat. Så hon är som sin mamma och pappa intresserad av mat och tycker alltid att det är kul att prova ny mat. Så trots att dottern har ganska dålig aptit och äter små portioner så är hon intresserad av mat. Det kan ju komma bakslag men jag tror ändå att hon alltid kommer att tycka att det är kul med mat.
Vi serverar heller aldrig någon speciell barnmat och dottern blir alltid oerhört irriterad om vi är bortbjudna och barnen får färdigköttbullar medans vi vuxna får något gott. Då kommer hon genast över till oss och äter upp "vår" mat. Faktum är att hon inte gillar färdigmat, hon är ju inte van vid den.
Jag är övertygad om att man kan vänja barn vid god mat och förhoppningsvis varar det (om än med vissa bakslag).
Jag vet precis vad du menar när man bjuder andra barnfamiljer på mat, och absolut ingen äter någonting...dom tänker inte ens smaka eftersom dom inte känner igen Felixmärket...:)

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv