Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för svaren!!

Skrivet av Skogsmulle
Det var många och intressanta svar, tack så mycket.
Några förtydliganden:

1.Jag är ingen superhellyllemorsa som aldrig rört vid en falukorv, men försöker l a g a mat i så stor utsträckning som möjligt även om det ibland blir panikdagar med både Mamma Scans och pizza. Detta är dock inte så vanligt.

2. Det kanske kan verka som om jag satt och var sur på dessa gästande ungdomar som inte åt nåt, men så var inte alls fallet, jag blev mest lite förvånad och lite irriterad eftersom jag tycker att en 14-åring är ganska stor (tjejen är extremt mogen och vuxen av sig) och att man då kan kräva lite "vuxenuppförande". När jag skrev att jag tycker man åtminstone kan ta en tomat/gurkskiva menade jag det just som att det är något som inte är konstigt och "farligt" (som tex oliverna och fetaosten som också fanns där kanske är för en del) och att man då av god uppfostran borde kunna pina i sig just en liten bit av någon vanlig grönsak. Älgkött har de gott om själva så det var väl inget speciellt märkvärdigt med det antar jag.

Denna familj har vi känt sen barnen var ganska små och vi har träffat dem hundratals gånger. De har varit hemma hos oss och ätit rätt ofta och vi hos dem, så att barnen inte åt nåt för att de var osäkra etc köper jag inte. Det är annorlunda med ett litet barn som kan bli blygt när det kommer bort eller har för mycket att titta på för att ha ro att äta.
Dessa barn hade minsann inga problem med att vräka i sig chipsen jag ställde fram till dem sen...

Det låter som om det bara är att fortsätta på samma linje vad gäller min dotter, dvs fortsätta laga varierad mat som vi gillar så hon ser att mamma och pappa äter mat för att det är gott, så fortsätter förhoppningsvis hon likadant.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv