Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men

Skrivet av M
min son får så mycket mat som han liksom klarar av känns det som. Lagad mat vid lunch 10.30-11.00. Sedan äter han lagad mat vid 14.00 igen. Vi har lagt in ett mellanmål vid 16.00 och sedan vid 18.00 gröt,macka och youghurt. Vi har försökt med mera gröt strax innan läggdags men min son äter bara när han är riktigt hungrig. Om du trugar och trugar och lyckas få i honom mer så har han brukat spy.

Jag ringde bvc idag och dom sa att jag kunde prova med musligröt som är från 1 och ett halvt år, för att se om han kräver kraftigare gröt.

Jag har funderat över vilket som mättar bäst och min sambo hävdar att gröten mättar längre än lagad mat så därför ger vi honom gröt när vi äter middag vid 18.00. Men det kanske inte är så???

Inatt tex vaknade han redan vid 03.30 och låg och gnydde och kastade sig i sängen. Jag tänkte att så här tidigt går jag bara inte upp så jag låg och väntade på att han skulle somna om, vilket han inte gjorde. Jag gick upp med honom och skulle ge han gröt men då ville han inte ha!!! Han åt endast 4-5 skedar. Däremot så var han väldigt kramig och mammig kändes det som och jättetrött. Så han satt i min famn en stund och sedan la jag honom igen och då somnade han igen. Så nu är jag osäker på om det är pga hunger som han vaknar?! HJÄLP! Vad tror ni?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv