Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Sara

Skrivet av Prillis m Emma 9905 & Sara 0105
Emma har nu under de senaste dagarna faktiskt bajsat på naturlig väg. Men det går ett antal dagar mellan gångerna, vi har väl hållit på och kämpat i lite drygt ett halvår, det började krångla precis efter 5-årskollen. Då vi sa att kiss och bajseriet fungerar. Sen blev hon hård i magen och en kompis stod m henne på toa och störde. Sen den dan var det igång.

Det som är jobbgt är att när det till slut inte fungerar att hålla sig längre så kommer det lite i trosorna. Sen att säga till Emma att gå på toa, så blir hon så arg på oss. Vi har ju gjort allt för att hjälpa henne. Men nu här vid jultid, tog vi en paus efter ett läkarbesök, då jag kände mig desperat. Men läkaren tyckte att jag skule återkomma när jag var desperat. Vi for iväg utomlands på semester efter det. Vi har tagit det väldigt lugnt med Emma. Nu har hon förstått att hon måste dricka lactulos som hon gör väldigt duktigt varje morgon. Så har vi lagt om kosten tagit bort all pasta och ris ett tag. Nu hoppas jag att det löser sig för oss. Oj vad det blev långt.
Tack för all hjälp :-))

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv