Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

De enda riktiga dönickarna

Skrivet av Allis
vi stött på hittills är inom socialtjänsten eftersom de var så uppenbart dåligt pålästa - och skulle kunna ha gjort något åt det om de själva velat. Jag kontaktade dem i mycket god tid och kan man inte ta reda på saker på flera månader så undrar man ju hur det ska funka med kommande utredning...

I övrigt har vi haft mycket bra bm på alla ställen. Kvinnan som höll i föräldragruppen sa alltid konsekvent partner/pappa eller bara partner t.ex. Tänker man snäppet längre inkluderas ju många fler än vi i det eftersom inte alla heterokvinnor har barnets biofar som partner.

På såväl bb som på egenvården blev vi inte ett dugg annorlunda bemötta. Om någon skulle haft synpunkter var det inget de visade oss, här var det samma saker som jag förmodar att det är för alla andra - amning, sova, suturer och amning igen.

Så hittills känns det bra, jag är förvisso rätt skeptisk till kommande utredning men förlitar mig på att det funnits fler par före oss så helt okunniga borde de inte vara. Det vore väldigt trist att bli mysko bemött av bvc nu när vi fått så fint bemötande inom vården (som naturligtvis alla ska få). Jag är mycket imponerad över hur duktiga, snälla och ffa kompetenta Helsingborgs bb och egenvård varit. De rekommenderas *varmt* till blivande föderskor *hint hint till Zarogirl m.fru :O)*

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv