Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glömde skriva till evamaria

Skrivet av Agnes
att jag tycker du är väldigt sansad. Eftersom vi alla är olika så ligger det säkert mycket i det du säger. Själv tillhör jag kategorin som är ganska snabb på att gå om jag märker om jag stör. detta gäller oavsett religgion eller färg på huden eller vad pappan eller hunden heter. :-D. Men dina inlägg är bra! Jag skulle önska att jag kunde hjälpa alla dem som inte vill vara ett JV längre att komma igenom sorgearbetet men tyvärr har vi ju olika ståndpunkt så det kan jag inte. Jag är aktivt JV och inte psykolog och därför så känner jag det så jättefel att komma med några råd. Dessutom så respekterar jag att det är deras sanning och jag ser det på mitt sätt. Som en liten passus Sara som du läser det här: De som pratade med dig hade SITT ansvar och det var direkt omänskligt att säga så till dig. Du är inte den som skall upplysa dem anser jag om att du inte vill mer. Bor du i den församling där du lämnat bör de väl för i all sin dar veta var du finns? Då är det väl vars och ens ansvar att inte ringa på din dörr. Du är knappast pestsmittad så jag tror inte de blir sjuka av att "ha råkat prata med dig". Kram på dig.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv