Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fått höra precis detsamma.

Skrivet av Ulrica med Hilda -01 och Selma 041112
Jag hade ingen direkt känsla för vad det skulle bli, jag spekulerade lite kring att det kunde vara en pojke denna gången eftersom vissa saker var annorlunda jämfört med när jag väntade Hilda, t.ex humöret - jag var mer ilsk och lättirriterad nu, mer gråtig och känslig förra gången, och sedan har formen på magen varit lite annorlunda de bägge gångerna.

Jag tycker också att jag har fått en känsla av att vissa verkar tro att man hade "hoppats på" en pojke denna gången eftersom man har en flicka sedan tidigare, ingen har sagt det rakt ut men man känner ju på sig sådant. Vissa verkar även tycka att det ultimata är om man "lyckas få" en av varje. Min man har också fått antydningar om att han som kille väl helst skulle vilja ha en kille nu, "om man fick välja".

Jag blir bara irriterad på allt sådant skitsnack, vi har fått världens finaste flickor och jag skulle inte byta ut dem för någonting i världen (vilket jag så klart inte heller skulle ha gjort om jag hade fått två pojkar eller en av varje). Jag tycker också att man har varit ganska nervös under graviditeten över om allt kommer att gå bra, hur förlossningen blir, om barnet kommer att vara friskt mm mm. Det känns verkligen som högsta vinsten att man har fått två fina friska barn. Och det man får känns ju som det mest "rätta" på en gång.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv