Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja och joo...

Skrivet av Brumbassen
I början av graviditeten förväntade jag att ha en "intens och stark intuition" om vilket kön bebisen hade! Men ack den som bedrog sig!! Min intuition har aldrig varit sämre!!!? Det växlade hela graviditeten och den ena veckan kände jag på mig att det var en flicka, den andra veckan en pojke. Men innerst inne (lång där inne) trodde jag nu ändå mest på en pojke - men var jätteosäker på om det nu berodde på "yttre påverkan", eftersom "alla" sa att jag skulle få en pojke pga magens form (jag gick inte upp annat än på magen som stod rätt ut och bakifrån såg man inte att jag var gravid). Det var först veckan innan jag till slut födde som jag blev säker på könet. Jag drömde nämligen en mycket verklig dröm om att jag födde en son och jag kunde i detalj beskriva hur han såg ut och hur det kändes att föda moderkakan (!!!) när jag vaknade dagen efter... Lite spooky är det, att pojken såg precis ut som den pojke jag nu födde veckan efter...(?). Och när jag skulle föda moderkakan blev jag inte förvånad... Jag "visste" ju hur det skulle kännas. Märkligt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv