Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för svaren!

Skrivet av Carla
Jag har ju valt att vara anonym här, men jag arbetar inom en bransch i vilken de själva är ganska frekventa på att ge julgåvor och lämna ut give-aways, så därför vill jag gärna försöka hitta på något originellt. Inte kul om man skickar samma julgåva som de själva har skickat till sina kunder.

Jag har få men stora kunder, så det kanske skulle bli aktuellt med typ 10 julgåvor, vilka skulle få kosta upp till 300:-. Sedan skulle jag även vilja ha någon billig give-away att dela ut mer frekvent till potentiella kunder och indirekta intressepersoner. Eftersom vi är relativt nystartade (i alla fall min kompanjons verksamhet) vill jag verkligen ha något som är en påminnelse varje gång man ser det, och därför faller välgörenhetsgrejen bort (även om tanken är god).

Tidigare år har jag bl.a. skickat julkort, i vilka jag har satt fast ett par påsar saffran med fotohörn och skrivit typ att "nu är det dags att baka lussebullar med barnen alternativt laga en saffransdoftande skaldjursgryta om man tröttnar på julmaten". till sommaren har jag skickat en sommarhälsning och klistrat fast en påse blomfrön med fotohörn. Tyvärr känner jag mig lite för stressad för sådant pyssel i år.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv