Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaså, var det inte därför?? Lite ot. men respons

Skrivet av Anette
mottages tacksamt.

Nä, det var det väl inte. Egentligen var det för att jag var så trött på att bara vicka 6 mån. hit och 12 mån. dit hela tiden och inte ville ha det där jobbet i kassan på Willys. Om jag sen skulle råka bli rik på köpet (big chance va...) så gjorde ju inte det något.

Vi har nog bestämt oss lite mer ang. det här med inriktningen på lunchen. Eftersom det inte är något restaurangkök i egentlig mening så överlåter vi åt andra att steka strömming och köttbullar.
Vi ska försöka satsa på soppa (och ha pajerna och bakade potatisarna kvar som vanligt).
Vill man däremot ha sallad ska den inte gå för dagens-pris längre.
Jag fortsätter som vanligt med dryck på flaska.
Vi ska utöka salladsbordet så jag är på jakt efter goda rätter att ställa där. Linser, bönor, röror, grönsaker och sånt.
Sen tyckte sambon att egentligen ska ju allt man kan behöva för en sallad finnas på det bordet så det som fattas är egentligen bara det gottaste (kycklingen, skinkan, räkorna...) och det borde man ju kunna sälja bredvid och så fick de plocka till sig sin egen sallad. Fast i så fall kanske man skulle få det för dagens-pris? Eftersom de får göra jobbet själva liksom. Tyvärr (?) får vi nog lov att fortsätta vara 3. Det finns inte en möjlighet att man hinner allt på 2 innan lunch även om man skulle klara sig under själva lunchen om man har mer mat ute på buffé.
Sen inbillar jag mig att folk tycker det är lite trevligt att bli serverade vid bordet också. Vi får försöka sätta ut fler soppor, men det dumma är att sätter man ut t.ex. en fisksoppa så är det som om folk aldrig sett fisk förut. Plötsligt är alla fiskbitar borta men det finns massor av spad kvar...
Vi provar så här i alla fall och ser hur det går.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv