Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja

Skrivet av JessicaF
Jag ska säga så här: jag har varit noga med att inte kasta "skit" på vad UD har gjort och inte gjort och hur lång det har tagit hit eller dit, för jag förstår att det är en enorm logistik som ska till för att allt ska funka - man kan ju inte bara kasta folk dit o s v. Men, att uttala sig som Laila Freivalds gör, är inte förlåtligt och har ingenting med logistik eller ens med medkänsla att göra. Att gå på teater och att säga sådant hon säger på plats är beklämmande. Jag förstår inte ens att vad hon skulle dit och göra? För att undersöka hjälpbehovet? Det finns massor med kompetent folk som kan tala om det för henne därnere - via telefon eller så. De pengar som det kostar att skicka henne dit kunde ha använts på annat sätt - men nu skulle väl tantaloran ner och gråta tillsammans med offren... Blä! Hon skulle ha varit hemma och ordnat med en massa andra saker, inte tagit pengar i anspråk för att glassa runt! Jag blir mörkrädd och beklämd över att ha en sådan person i ledningen för vårt land.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv