Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag har...

Skrivet av Lisbeth m Tove -01 o Hannes -03
också gått igenom kejsarsnitt efter försök med sugklocka.. så jag vet vad du pratar om även om det för min del börjat falla i glömska, det är över tre år sedan.. Jag önskar dock inte att jag sluppit sugklocksförsöken, för det kunde ju ha gått, det finns ju barn som kommit ut med hjälp av sugklocka, och man kan inte veta på förhand om det ´kommer att gå vägen eller inte.. Fast det kanske var värre för dig?? Hur länge höll de på med sugklockan?? De höll på bara kanske en kvart innan de avbröt och jag fick åka till operation.. Dock gjorde det jätteont, bm låg på min mage för att hjälpa till och trycka ut bebisen samtidigt som dr försökte dra ut med sugklockan och jag hade ingen hjälp av nån ryggmärgsbedövning, jag hade fått tidigare men med dålig verkan... jag var nästan svimfärdig av smärta...

om det plågar dig så råder jag dig att prata mycket om det, ta upp det på mvc så kanske du kan få träffa någon att prata med...

Inför min andra förlossning blev jag övertalad att försöka föda vaginalt pga UL-undersökningen visade att min son var mindre än min förstfödda dotter, han beräknades bara väga 3,6 kg (dottern vägde 4,4 kg och enligt mina bäckenmått skulle jag kunna föda ett normalstort barn, men vi bestämde också innan förlossningen att om förlossningen skulle följa samma förlopp som den första så skulle den avbrytas, inga försök med sugklocka.... och dessvärre följde den samma förlopp och det blev snitt igen och som tur var, inget försök med sugklocka, för min son vägde 4575 gram och hade nog aldrig kommit ut den "vanliga" vägen..

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv