Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kramar...

Skrivet av Räkan
Vill inte på ngt sätt förminska din sorg över att inte få föda vaginalt. Och vet inte om jag kan muntra upp dig men tänker i alla fall försöka. Det är ju olika för alla, men mycket om det där med smärtan efter snitt är skrämselpropaganda. Visst är man inte så rörlig efter ett snitt men det är ju inte som värkar, ont så man vill dö, typ. Jag tyckte eftervärkarna efter min vaginala förlossning var tusen gånger värre än smärtorna efter mitt snitt. Det var mer stelt typ om du förstår hur jag menar. Finfina grejer i de där sprutorna man får!:-) Du ska inte vara rädd för att be om ngt om du har ont!Däremot så tyckte jag att själva operationen var väldigt tuff! Var förvånad över att det faktiskt kändes som att jag födde barn! Man FÖDER faktiskt med snitt, man blir inte bara "snittad". Så det så! För övrigt har jag aldrig hört talas om någon som fått medalj efter en vag. förlossning.;-) Jag fick snitt eftersom jag var så rädd för smärtan efter en tidigare tråkig upplevelse så om JAG tyckte att just den biten var peace of cake så kommer du säkert ta det galant. Och det går faktiskt ofta snabbare än man kan tro att återhämta sig! Hoppas att du kommer att acceptera det här så småningom så att du kan se fram emot din förlossning!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv