Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så här:

Skrivet av Gia med Alvin
-blodtrycksfall är väl ganska vanligt att man får. Dock ser sköterskan det innan man känner av det och ger blodtryckshöjande medicin. Den kan man få ont i huuvudet av, men det går över jättesnabbt och känns inte så farligt.

-att man tycker det är svårt att andas, det kände jag inte av alls.

-att det är mkt obehagligt med förlamningen som spinalbedövningen ger tycker jag inte direkt. Lite mysko känns det, men samtidigt lite häftigt! ;-)

-att det tar flera timmar innan förlamningen/bedövningen släpper är nästan sant. Efter 2 timmar kunde jag röra på tår och lyfta på knän, sedan tog det ett par timmar till innan det släppte helt, men "redan" 5 timmar efter att Alvin föddes var jag uppe och gick en liten runda inne på rummet.

- att man kan få rejäl huvudvärk en längre tid efteråt stämmer inte på mig i alla fall.. Jag hade inte alls huvudvärk efteråt, och skulle man få det lär väl värktabletterna råda bot på den!

Tycker absolut att du ska vara vaken! Det går mycket lättare att återhämta sig efter bara bedövning än efter full narkos och barnet mår också bättre. Det var vad de sa till mig i alla fall. Dessutom finns det INGENTING som slår känslan när man ser sitt barn bara några sekunder gammalt! :-)

Du ska veta att jag var livrädd för att göra kejsarsnitt och det var inget jag valde själv. Jag var superdupernervös ända fram till att bedövningen tog helt och de satte igång, då släppte det och jag kunde njuta av vetskapen om att jag snart skulle få mitt barn i "famnen".

Om du vill kan du gå in på min hemsida och läsa mer om mitt kejsarsnitt, adress finns i mitt info.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv