Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mina upplevelser

Skrivet av Siv m. David 03
fick jag av ett akut snitt, men ingen direkt panik och det var en positiv upplevelse. Jag var vaken. Det otrevligaste var att jag fick blodtrycksfall och mådde väldigt illa under operationen, det är tydligen ganska vanligt...

Jag hade eda innan, så jag var ju delvis redan bedövad i benen... men vid snittet gav de ju ett annat medel som gjorde att de försvann _helt_. Det tänkte jag inte ens på förrän efteråt, på uppvaket, när man väntade på att få känsel i dem igen. DÅ kändes det lite läskigt "tänk om känseln inte återvänder?" - men det gjorde den ju.

Nä de tog ut David kändes det som om de möblerade om allt som fanns i buken... ingen trevlig känsla, kanske. Precis när han togs ut var det som om en stor tyngd lättade (och det gjorde det ju också iofs), och sen brydde jag mig inte mer om vad de gjorde - jag hade ju fått en son och koncentrerade mig på honom.

Innan min förlossning var jag jätterädd för just att bli snittad. Så blev det akutsnitt, och nu efteråt känner jag att jag skulle inte alls vara rädd om det skulle bli planerat snitt vid en ev. nästa gång.

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv