Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Martina svarar så här.

Skrivet av Martina med B-00+V-02+bf-21/6
Med andra barnet fick jag planerat snitt.Eftersom vår som då var knappa 2 år försökte vi att i förväg vänja honom så mycket som möjligt vid att klättra upp på skötbordet,barnstolen ,i bilen mmm. själv .Vi förklarade nog inte så mycket runt det innan jag kom hem men han var ganska van vid att jag inte klarade så mycket eftersom jag hadde foglossning sista tiden av garviditeten.


- hade ni familjerum eller enkelrum? om ni hade familjerum, hur länge bodde pappan kvar och vart var syskonet?
- Eftersom jag födde på ett litet sjukhus i nordnorge kanske inte rutinerna stämmer riktigt med vad som är vanligt här men jag svarar i allafall.Jag fick ligga kvar på BB i enkelrum.Min man var bara kvar över dagen eftersom han var tvungen att åka hem till vår son som vi hadde barnvakt till över dagen.
- hur lång tid tog det innan syskonet kom och hälsade på?
- Vår som kom och hälsade på redan dagen efter men sedan blev det inget mer besök innan det var dags att åka hem .Detta berodde på att besökstiderna låg mellan 17-2030.Helt rubbat när man har 1 timme att köra till sjukhuset och har ett barn på två år.
- hur länge låg ni kvar på bb?
Efter det snittet låg jag kvar 4 dagar eftersom jag tyvärr hadde lite ökad temp på morgnarna.
- var er partner hemma mer än de 10 dagarna i början?
Nej, tror inte ens han var hemma helt de första 10 dagarna eftersom han hadde en egen nystartad butik.Däremot jobbade han inte alla dagar och tog med sig sonen till jobbet vissa dagar för at avlasta.
Tycker inte du ska oroa dig inför detta .Barn anassar sig något helt otroligt och GOSA kan du ju göra fortfarande även om du inte får bära .Lycka till!


« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv