Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag kände mig lurad efter akutsnittet men

Skrivet av Anna K med Flipp & Vendela
efter mitt planerade snitt i höstas känner jag helt annorlunda.

Efter mitt akutsnitt kände jag att jag hade snubblat på mållinjen och att jag minsann "inte ens lyckats föda som moder natur avsett" och mådde dåligt ganska lång tid efteråt.

När jag skulle föda barn nu i höstas var jag fast besluten om att försöka mig på en vaginal förlossning men det slutade i alla fall med ett planerat snitt för det visade sig att mitt bäcken är för trångt för att en bebis ens ska ta sig ner i det så man beslutade om ett planerat snitt. Ja, jag var ju med och bestämde så klart.

Den här gången känner jag mig inte alls lurad på en vaginal förlossning och jag är både glad och tacksam över att möjligheten till kejsarsnitt finns. Men jag tror det har att göra med att man själv varit med och beslutat om kejsarsnitt. Jag tror att det är det som hänt dig - du hade ingen möjlighet att fatta beslut om hur förlossningen skulle vara eftersom tvillingarna låg i säte och du därför inte KUNDE föda vaginalt.

Jag tror ändå att du kommer att känna annorlunda senare men det kan ju vara en bra idé att gå och prata med någon barnmorska för att bena ut det hela.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv