Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla tre...

Skrivet av EB
...har mycket bra rykte. Har kompisar som har sina barn på Backsippan och flickornas kusin går på Annehill och de är mycket nöjda allihop. Vi har vår stora flicka på Talltorp och där är personalen helt gudomlig! Jag som var väldigt avigt inställd till förskolan på grund av dåliga egna erfarenheter är verkligen 100% nöjd. Det är dock bara för barn mellan 1-3.

Vad gäller situationen för övrigt så är den i det närmaste katastrofal. I princip har man inte kunnat önska någon speciell förskola utan vara glad för att över huvud taget få en plats i skapligt rimlig tid. Det stämmer att det står minst 100 barn i kön till våren och det lär ju inte bli färre till hösten, de barnen får ju snart börja ställa sig i kö så det ska bli intressant att se hur det blir. Vi ska ha in vår minsta då och måste också flytta den stora till en syskonavd. Vårt hopp står till att den utlovade förskolan i Skörby ska stå klar i oktober enligt planen men det tror jag när jag ser den invigas. Nej, usch vad jag är negativ. jag blev bara så paff att det stod något specifikt om Bålsta här. Vad man också ska komma ihåg är att det är politikerna som bestämmer över det är med nya förskolor, eller som nu att alla 15-timmars barn(som min stora) ska flyttas till en provisorisk ny förskola. Det är lätt att tro att det är t.ex. barnomsorgssamordnaren eller förvaltningschefen som man ska skälla på men det är det inte, de verkställer bara besluten. Kritik ska självklart kunna lämnas, såväl positiv som negativ men man har nog ofta svårt att rikta den till rätt persom, i alla fall jag. Lycka till i höst!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv