Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gnäll på - jag har samma önskan som du (långt)

Skrivet av Millimeterns mamma(0201)
Hej Ann

Vad vore livet utan lite gnäll då och då ;-)
Japp, har samma önskan som du att Millimeterns skulle börja gå själv, hon börjar också bli en stadig tös, men och andra sidan så får vi ju väldigt fina armmuskler av allt kånkande :-)

Millimetern har fått låna en mini-rollator av Habben som hon använder utomhus eftersom lära-gå-vagnarna är för små, ostadiga och lätta för min "stora" tjej. Det kanske vore något för Frida att pröva på eftersom hon går när ni håller henne i händerna så har hon både styrka och koordination och då kan rollatorn vara en "trygghetslina".

Angående ätande så kan jag tyvärr inte hjälpa dig eftersom vi inte har just de "problemen"...men jag antar att det bara är att "kämpa på". Just det kommer på att det kanske lossnar när Frida börjar på dagis, jag kommer ihåg att Millimeterns blev väldigt inspirerad av att äta med de andra barnen, numera äter hon alltid två potioner av allt - mmm, och allt sätter sig på hennes längd.

Sysselsättningstips kan jag bidra med några...
- måla med fingerfärg
- rita
- modellera
- puzzla
- lyssna på musik och dansa (kul och bra motion för stora och små)
- bygga med klossar
- titta på video (teletubbies, Nalle har...)
- gräva i sandlådan (Millimeterns favorit)

Jag kan också bidra med lite gnäll...vi var på ettårskalas i lördags med massor av barn i olika åldrar och Millimetern hade jättekul. Det var bara jag som blev oerhört ledsen när jag såg hur mitt liv KUNDE ha varit, med en glad, springande, lekande, pratande 2,5 åring.
Hela helgen ägnades åt dessa tankar...men som man säger "varför gråta över spilld mjölk", man vet ju aldrig vad framtiden bär med sig.

Sköt om dig!
Kramar



« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv