Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min skoltid

Skrivet av Vuxen och utvecklingshämmad
Var ingen dans på rosor, med utanför skap, en känsla av jag inte dög och hela tiden en jakt för att hänga med i undervisningen...

Hade exstra hjälp med det mesta på lågstadiet, men den upphörde när jag började mellanstadiet...varför vet jag inte...jag menar..det blev ju direkt lättare för mig att börja på mellanstadiet med ett nytt spårk att lära sig för en som knappt kunde skriva sitt namn. Dessutom var ju tempo högre på undervisningen...

Men jag gjorde allt för att dölja hur jag egentligen mådde och hade det....en drevs av en tjurskallighet utan dess like och det var min mamma som fick ta all min ilska över hur jag hade det i skolan genom att jag ARG när jag kom hem i från skolan...

Läxläsningen gick väll rätt bra, men var det nått som jag inte fatta, blev jag så arg, kastade böckerna i väggen och skrek!! När jag hade lugnat ner mig så gick det oftast bättre...

Detta att bli så arg när man inte saker och ting, när världen runt är kaos, blir jag fortfarande....det är som det då blir lättare med allt efteråt...man tänker klarare...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv