Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

känner igen det där...

Skrivet av Ann m Frida 021021 (& Fanny -99)
Frida hade svåra problem med massiva kräkningar, upp emot 15 ggr/dag. Läkarna trodde att det måste ha med hennes slemmighet att göra, så de satte in 6-7 olika mediciner för att motverka slemmigheten. Efter ett par månader utan synbar förbättring bytte vi hennes mat (från högkalorinäring dvs sondnäring till vanlig välling) och vad hände? Jo, ungen slutade kräkas helt och började äta för första gången i sitt då ettåriga liv. Och slemmigheten? Den var som bortblåst!!!

Läkarna vet inte alls så mycket när det kommer till såna här ovanliga problem. Vissa har iaf vett att erkänna att de inte vet, vissa låtsas som om de vet ändå. *grrr*

Genetiker har vi varit hos, 2 st. Frida har absolut något syndrom, förmodligen Noonans. Men eftersom det inte går att säkerställa via ngt prov så finns ju alltid osäkerheten kvar. Kan hon ha något annat, något värre?

När väl besöken på sjukhusen tunnas ut (det gör de ju efter ett tag) och man börjar återgå till vardagen så blir ju Frida och Gustav just bara Frida och Gusatv igen. Det är ju medan alla dessa utredningen är igång som man ideligen påminns om att ens barn är så annorlunda och konstigt.

Vad som räddat mitt förstånd *ler* är dels att jag börjat jobba deltid och dels att jag har en föräldragrupp på habiliteringen med andra föräldrar till andra "konstiga" barn. :-) Åhh vad det har gett mig mycket! Vi ses en gång i månaden och gråter, skrattar, berättar allt för varandra och det är så skönt att ha andra som verkligen FATTAR! Är du ansluten till någon habilitering?

Kramar och önskan om ett bättre år 2005!

Ann

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv