Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ojojoj

Skrivet av Anette
"Att svärmor reser sig mitt i en mening för att sätta sig på golvet och leka med ungarna"

DET skulle ALDRIG hända.
Svärföräldrarna var upp på julafton för att äta frukost hos oss och lämna julklappar. I år blev det pengar... Förr om åren har de fört över pengar och jag har köpt och slagit in och sen har de fått ge julklapparna.
De frågar knappt ens om vad barnen fått mer i julklapp. Man kan ju tycka att de kunde fråga nåt i alla fall. De går mest omkring och pratar om barnen i 3:e person... Och sen ska de sitta och fika och vuxenprata... Vilket har resulterat i att barnen tar inte så stor notis om dem när de kommer. Jag märkte inte ens att barnen märkte när svärisarna for igen. Inget av barnen frågade nåt.
Däremot:
En kompis till sambon och hans tjej var upp över nyår. Kompisen är 25 och jättesnäll mot barnen, spelar spel med dem och pratar med dem och är allmänt intresserad. Frågar på skoj om de inte kan få låna med dem till Stockholm några dagar. ALLA 3! Och vi har inga lugna barn vi...
Dagen då sambons kompis skulle åka hem var flickorna hos en kompis och när jag ringde dit för att säga att vi hämtar snart så frågar de om sambons kompis åkt redan, de skulle ju velat säga hejdå.
Så fort vi andas nåt om att farmor och farfar skulle ha barnen slår de ifrån sig och säger att "det går inte" och "det skulle de aldrig klara" och "de är alldeles för vilda" och "kanske nån av flickorna då men aldrig lillebror" och "vad skulle de göra" och "det blir ju så tråkigt hos dem" och "ojojojojoj". Man blir så trööööötttttt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv