Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi borde vara tydligare

Skrivet av Angelica
Vi borde vara tydligare, jag vet. Jag tänker för mig själv inför varje besök hos dem att nu j-r ska jag säga ifrån. Men sen när vi kommer dit påminns jag återigen om hur olika tankesätt vi har hon och jag.. Jag skulle inte komma någon vart med mina argument. Hon köper det inte utan hänvisar till att hennes egna barn minsann inte har tagit någon skada. Jag har själv läst en del om curlingföräldrar och om hur barn påverkas av inte få gränser, men att hänvisa till auktoriteter vore som att gräva sin egen grav. Hon har inte det minsta tilltro till undersökningar och forkning. Hon är så säker på att hennes egen lilla värld är den bästa.Min sambo har också svårt att säga ifrån "för hon är så känslig och tål inte att se att vår son får nej och inte får som han vill". Hon skulle offra livet för honom. I st blir det jag som blir den motsträviga, tråkiga, elaka som alltid säger nej till roliga saker dvs som tar konflikterna med sonen. Det gör henne än mer "snäll" mot honom. Jag vet ingen mer konflikträdd än hon. Jag tror att hon tror att jag alltid är på så dåligt humör att jag tillrättavisar vår son och säger åt honom. Det är mest den sidan hon ser, men jag känner att jag måste markera. Den som tiger samtycker.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv