Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack..

Skrivet av En annan trött morsa
...för att du tar dig tid och svarar, men jag tror ändå inte riktigt vi pratar om samma saker.

Våra barn går i en friskola, som från början satsade på små klasser, men pga ekonomi nu är tvungna att ta in fler barn. Det funkar bra i de flesta fall, men det gör ju ändå att lärarna får mindre tid.

Vad gäller personkemi, så menar jag inte att läraren är dum på något sätt och att min barn sitter och tjurar och inte vill lyssna. De flesta lärarna är handplockade av de som startade skolan, och är alldeles utmärkta pedagoger. Men hur det än är, så har ju alla sin egen personlighet som passar bättre eller sämre ihop med alla barn.

Det är ju samma sak som att vi som vuxna har vänner som vi har lättare att prata med och förstå! Och som musikpedagoger som kan lära ett barn att spela, men inte ett annat.

Min synvinkel handlar om att jag tycker det är SKOLANS jobb att undervisa mina barn, på det sätt som krävs för att de ska tillgodogöra sig de kunskaper de behöver enligt läroplanen. Jag ska inte behöva sitta hemma kväll efter kväll, och lära mina barn det de behöver veta för att klara läxorna, då är något fel!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv