Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo

Skrivet av Malinau
Mamman låter människor tro på saker som är en lögn. Hon lurar dem alla. Det här är viktigt för många och kanske alla inblandade. Vad ger henne rätten att lura dem? Inget! Som du själv skriver så skulle det kunna ställa livet på ända för alla tre inblandade och då är det väl inte ett bra sätt att bete sig? Tycker du verkligen att det är moraliskt försvarbart att göra som hon (om vi nu förutsätter att det är som den grubblande anar)?

Det är ju inte bara ett sjukdomstillfälle då detta kan uppenbara sig. Som jag skrev kan det ju också bli uppenbart för dem själva om sonen blir ännu mer lik den här mannen som grubblaren tror är den riktiga pappan. Det här handlar ju inte om hur bra mamma hon är dag efter dag, det handlar om helt andra saker.

Jag må vara cynisk, men tanken har slagit mig att mamman mycket väl kan ha valt detta för att den som nu står som pappa har mer gott om pengar... Det verkar ju inte helt genuint att vara gift med någon och under alla år ha en sexuell relation med någon annan faktiskt. Varför har man det?

Som sagt så skulle jag _aldrig_ säga detta till varken barnet eller någon av männen. Om det var en tillräckligt nära väninna så skulle jag nog dock överväga att ta upp det med henne.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv