Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Christine

Skrivet av HelenaD
Näe, inte en bengal, om jag får bestämma ;). De är OTROLIGT vackra, stora, maffiga och fascinerande. Vad jag vet så är de dock inte särskilt lugna av sig och de har mycket "vildhet" kvar i sig, om man jämför med de andra raserna. Ocicaten har inte det "vilda" men är livlig den med.

Om du mer gillar korthåriga katter så skulle jag absolut slå ett slag för brittiskt korthår. De är maffiga! Maffiga, häftiga pälsar, stora och lugna. Här kan du se en del bilder t ex: http://www.katt.nu/britt1.htm

Jag håller med Charlotte om att en vuxen katt från ett katthem nog inte är det bästa i det här fallet. De har ofta varit med om hemska saker och är otrygga och osäkra, i alla fall till en början.

Raskatter är inte dyrare att försäkra vad jag vet, så länge som man bara har den veterinärvårdsförsäkrad. Fast jag är inte säker men det går ju att kolla upp. Vill man ha livförsäkring också (det har man ju inte på en huskatt) så kostar det förstås mer.

Jag hoppas att det ordnar sig för er! Och precis som Charlotte skriver så är det väl värt att spara i några månader för att veta att ni får en bra katt som verkligen passar er?

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv