Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skönt + bengalreklam ;-)

Skrivet av Kattmatte
Bra idé med massa leksaker som håller honom bort från kroppen. Förhoppningsvis blir han lite lugnare när han blir äldre också.

Sen så såg jag att du gillar Bengaler, och de är verkligen underbara katter. Aktiva och sociala, gillar att leka, klättra och busa, helt underbara familjekatter med stabilt temperament. De flesta uppfödare i Sverige idag avlar ju bara på katter med perfekt psyke. Mina ungar har alltid varit underbara knäkatter.

Nackdelen är priset, som jag tycker är lite löjligt dyrt idag när det faktiskt finns ganska många bengaler och man inte behöver importera längre. Men de flesta uppfödare vill ju hålla uppe priset, vet de som tar 16000:- för en avelskatt, och skriver arga mail till mig för att jag drar ner priserna. Jag tar 6000:- för mina ungar eftersom jag vill att fler ska ha råd att upptäcka dessa underbara katter. Dessutom ser jag hellre att de hamnar som sällskapskissar hos någon som har mer tid än pengar.

En annan underbar ras är Ragdoll! De kostar också runt 6000:-. Jag har just nu två små cremefärgade (=orange) bebisar hemma, världens underbaraste! Sååå lugna, snälla och sällskapliga, man kan knappt tro att de har klor överhuvudtaget.

Men till din Tiger skulle nog en leopardkompis passa bättre! :-)

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv