Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5 veckor

Skrivet av Lilith
När Bessie dog var det fruktansvärt, men jag förstod ganska snart att utan hund gick inte.

Efter 2 veckor hade vi en liten omplaceringhund (d/s 4 år hane, ursöt och gullig) på prov i 2 veckor, men han var gräsallergisk så det funkade inte hos oss.

Sen gick det drygt 1 vecka och så hittade vi plötsligt Maya.

Att det gick så fort beror ju lite på slumpen, jag sa att jag ville vara öppen för förslag om ny hund, så fick det ta den tid det tog. Det skulle kännas rätt i "magen", och det gjorde det med Maya (fast hade han inte varit allergisk hade vi behållit den lille gårdshunden).

Det handlar inte om att inte sörja den gamla hunden. Hon finns i minnet och i hjärtat och när Maya är föööör busig saknar jag den gamla lugna hunden ännu mer.

I flera månader hade jag älskade bessie som skrivbordsbild på datorn, men nu har jag bytt. Plötsligt en dag kände jag bara att jag kunde lägga henne bakom mig.

Det var sorgligt, hemskt, chockartat när hon dog. Men Maya har gjort att det varit lättare för mig att stå ut denna tiden. Visst, mycket jobb med en valp, (men också så otroligt mycket glädje och liv!) men en gång hund, alltid hund, känns det som.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv