Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi gjorde som så...

Skrivet av K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
att jag tog tjänstledigt i 5 veckor, sedan jobbade vi tre veckor, men då följde hunden med på sambons jobb, och sedan hade vi 4 veckors semester. Fast hyfsat rumsren blev han på någon månad...så nog kan en dagmatte ta över efter 4-5 veckor. I början handlar det ju framförallt om kissrutiner, och dessa måste ju dagmatte också lära sig. Jag har gjort mina hundar rumsrena med hjälp av äggklockan...du vet gått ut en gång i timmen första veckan, sedan succesivt förlängt det hela. Insåg redan från början att jag inte vill sitta och titta på en valp för att gå ut med den varje gång den lekt, ätit eller sovit...för det är ju det enda den gör och det blir alltså ett evinnerligt passande. Så äggklockan har varit min melodi. Första hunden blev 100% rumsren på en vecka, andra blev hyfsat rumsren snabbt men vi kunde nog inte lita 100% på honom förrän vid 6 månaders ålder och han kan än i dag läcka några droppar (snart 4 år gammal). Det handlar helt enkelt lite om vilken personlighet hunden har, en del hundar blir rumsrena på ett kick andra dröjer.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv