Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är ärligt talat förvånad.

Skrivet av Hundägare * 2
Du skriver själv:

"Förra året tex attackerade hon en jackrussel och slet upp hela frambenet på den.(Den höll på att förlora hela benet.)"

Du skriver även att hunden är opålitlig så då antar jag att denna attack var helt och hållet oprovocerad.
Så min fråga är, varför har ni ens kvar denna hund?
Blev ni inte anmälda efter den händelsen?

Er hund har även bitit ert barn och då är det ännu mer oförståerligt för mej att inte hunden är borttagen.

Tro mej, jag är själv hundägare och vet att det är fruktansvärt jobbigt.
MEN, denna hund kan inte må bra som beter sej så här.
En hund som oprovocerat anfaller människor och andra hundar är inte frisk.

Eftersom du även skriver att hunden alltid har varit opålitlig så tror jag inte det är någon idé att gå till veterinär heller.
Om hunden i 13 års tid varit så här så är det ju inget sånt.

Nej jag förstår att det är hemskt men jag tror nog du vet vad som behöver göras här.
Du skrev att du prövat munkorg och det inte fungerade.
Nej det är jag glad för.

För det är inget liv för en hund att behöva gå med munkorg hemma i sitt eget hus.

Jag ska inte tala om för dej vad du ska göra men jag kan bara säga vad jag skulle ha gjort i din situation och jag hade låtit hunden somna in nu.
Det är ett fruktansvärt beslut men i mina ögon hade det inte funnits något annat alternativ i detta läget.

Att omplacera en 13 årig opålitlig hund är inte bara omöjligt utan även grymt mot hunden och troligtvis förvärrar det bara problemet.

Så mitt råd till dej är, låt din vän somna in.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv