Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lättare än jag trodde.

Skrivet av Sandra m.Sebastian-02 och Izabella-03
Hej!

Jag fick oxå en massa kommentarer från olika håll om hur jobbigt allt skulle bli. Jag var inställd på det värsta, Sebbe hade kolik när han var liten och var rent allmänt missnöjd hela tiden.
Men allt har gått mycket bättre än jag vågade hoppas på. Bella var en rätt enkel bebis i början och Sebbe har aldrig varit svartsjuk. Jag hann faktiskt med mer med två barn än med ett barn, tycker att den svåraste omställningen var att få första barnet, nu har man ju en helt annan rutin som förälder.
Båda mina barn har sovit väldigt dåligt på nätterna, Bella vaknar fortfarande allt mellan 3-20 ggr per natt. Men på något märkligt sätt är jag ändå utvilad.
Rutiner har varit viktiga här hemma och jag har från början fått barnen att sova middag tillsammans så att jag fått en timme för mig själv. Maken jobbar rätt mycket men när han är hemma hjälps vi åt med barnen eller så får jag lite tid för mig själv. Vi har ställt in oss på att det är tufft nu, tror att det är viktigt att man kan kommunicera.
Vi har väl barnvakt nån gång i månaden så att vi kan gå ut en stund själva och det är ju guld värt för relationen.
Det är väl olika på hur man är som person och hur barnen är, men jag tycker att det har gått rätt lätt. Sebastian har aldrig gått på dagis, antagligen kommer dom få vara hemma båda två till minst hösten/vintern 2005. Vill tom ha ett syskon till, gärna nästa år =)

Kram / Sandra

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv