Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fast att ge dem godis eller glass...

Skrivet av Petra
...i kassan för att de ska bete sig bra kommer att slå tillbaks mot er senare. Dina barn är ju som sagt inte så glamla än, så du kommer att märka det när de växer till sig.
Att ge dem glass eller godis som "muta" kommer att utnyttjas så småningom av smarta barn. De ser att om ni vill att de ska vara snälla och lugna så gäller det att ni ger dem gotter.

Sedan är det ju inte så säkert att ha en 2½-åring STÅENDE i en kundvagn. Huh!! Jag ryser vid tanken på det. Tänk om denna lilla varelse trillar och slår sig mot den vassa vagnen...

Annars är det ju helt klart bra att visa barnen var gränsen går och visa att "gör du så mot mig och mina saker trots att jag sagt till så blir det eftergifter" och det gäller ju att hitta på något som gör att det verkligen tar ordentligt. Man kna liksom inte köra med att "nästa vecka..." utan det måste vara DIREKT verkan om det ska funka.
Så gäller det ju att båda föräldrarna håller ihop och står enade!!

Jag har också många barn, men jag kan inte påstå att de är speciellt livliga. Jag har inte tillåtit det helt enekelt, och ligger det ingen sjukdom eller prematur bakom så tror jag inte på att barn föds till att vara BUSIGA eller extra krävande. Jag tror man som förälder har en stor roll i hur barnen utvecklas!!!
Att sedan pojkar TILLÅTS vara busigare, skrikigare, klängigare och allmänt jobbigare tycker jag är SÅÅÅÅ fel. Jag avskyr föräldrar som låter sina pojkar välta huset.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv