Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

orolig oxå ! (långt)

Skrivet av milena
vår dotter fick inte en förlossningsskada men jag är ändå orolig för hur jag ska föda om vi får fler barn. Man vet att det kan ske olyckor i samband med förlossningen. I dag finns inga garantier för något.

Vår dotter fick hjärnhinneinflamation samma dag som hon föddes. Vi påpekade för personalen att hon inte mådde bra flera gånger men de sa hela tiden att hon inte mådde bra för att hon svalt fult fostervatten. På kvällen blev hon riktigt sjuk men då var det redan försent med penecelin. Hade hon fått behandling tidigare så kanske hon inte fått så svåra hjärnskador. I sex veckor låg vi inne på sjukhus. När vi skrevs ut viste vi inte om hon skulle överleva. Där satt man hemma och väntade på att hon skulle dö. Men eftersom hon har en otrolig livsvilja överlevde vår älskade lilla ängel.

Idag skulle jag aldrig våga föda på samma sjukhus. De har inte någon akutsjukvård för barn utan måste skicka iväg med ambulans om det händer något. Jag tappade förtroendet helt för de barnmorsor som var där. Varför lyssnade de inte på oss?? Jag kommer nog att vara jätteorolig under hela graviditeten med eftersom jag längre inte tar något för givet. Allt kan hända. Det har man redan fått erfara.

Jag har tankekort som jag läser varje dag och idag så stod det : Man bör akta sig för att akta sig för mycket. Det kanske är så jag får försöka tänka för att våga..

Hoppas att allt går bra för er och lycka till!!

kram Milena

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv