Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Valde kejsarsnitt 2:a gången

Skrivet av Katti
Mitt första barn föddes "normalt" dvs vaginalt. Precis som med dig hängde två på min mage och en drog i sugklockan som till råga på allt lossnade vid två tillfällen. Min dotter satt fast som i ett skruvstäd, min värkar försvann, men vi kämpade på ändå och när hon väl kom ut var hon livlös och svårt medtagen. Hon låg kvar en månad på neonotalen, hade mycket kramper och mådde allmänt dåligt. Hon fick tyvärr en grav cp-skada till följd av syrebristen som hon fick i slutet av förlossningen (det är konstaterat att skadan skedde vid förlossningen). När min underbara lilla dotter fyllde 2 år blev jag gravid på nytt och födde hennes lillebror i fjol, men denna gången med ett planerat kejsarsnitt. Allt fungerade perfekt. Det var en underbar förlossning, jag hade min son hos mig hela tiden. Vi mådde bra båda två och kunde åka hem från BB redan på tredje dagen. Hade inte speciellt ont i snittet, visst känns det, men jämfört med hur jag mådde efter min första förlossning så var det här ingenting. Jag rekomenderar varmt kejsarsnitt.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv