Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Planerat snitt

Skrivet av carol
Hej igen Pernilla!

När jag blev gravid med min lille kille ville jag föda vaginalt först, men mådde sedan så fruktansvärt dåligt att snitt var enda lösningen. Jag hade inga som helst problem med att få ett snitt, eftersom min första förlossning var som den var (akutsnitt efter en misslyckad igångsättning i v. 41 med ett stort barn med för högt sockervärde och en moderkaka som inte orkade med längre, så han blev stressad av syrebristen och föddes med mekoniumaspirationsyndrom av allvarligaste sorten. Totalkollapsade lungor, duktus, blodförgiftning och leversvikt blev resultatet). Den som vill veta mer on honom, mina förlossningar, läsa min dagbok från när jag väntade lillebror - besök gärna Solskensbarn på http://www.cml.nu/solskensbarn och läs under Personligt.

Tyvärr blev jag så trasig på insidan av den första förlossningen och en bukoperation jag gjort tidigare att jag inte får skaffa fler än 3 barn för läkarna och endast med planerat snitt eftersom min livmoder inte skulle klara av en vaginal förlossning. Så min dröm om en stor familj har gått i kras. Men ärligt talat vet jag inte om jag vågar skaffa fler barn eftersom lillebror också har kroniska sjukdomar och det tar så mycket energi redan att ta hand om dom två jag har. Dessutom har jag redan haft tur 2 gånger och fått behålla mina barn - vem vet om jag skulle få det nästa gång?... *pessimist*

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv