Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

svar.....

Skrivet av Nikki
Emmas kärlring var INTE helt sluten, kan tyvärr INTE berätta HUR det såg ut då jag inte vet riktigt hur det såg ut. Det är kärlen som är sammanväxta och därmed bildar en ring runt mat/luftstrupe. Ibland är det lite enklare så som Emma hade det ibland lite svårare. När vi fick veta om Emmas kärlring ville läkarna INTE säga ett dugg om den. Fick då för mig att det var så allvarligt att hon kunde dö vilket det ju INTE var. Men förstår fortfarande INTE varför de var så TYSTA????

Emma hade ju ett hjärtfel som de blev tvugna att operera och då fixade de kärlringen i samband med det. Vi var sammanlagt 9 dagar på sjukhus och det får man väl tycka är lite med tanke på att man öppnade hennes bröstkorg och hjärtat. En kärlring tar nog inte ens så lång tid. (kanske en vecka?????) När vi fick innan op:n att man inte var säkra på att kunna fixa kärlringen i samband med denna operationen sa de att man i så fall gick in från sidan, (Lite enklare har jag förstått det som) Man behöver ju INTE stanna hjärtat vid en kärlring för den finns ju utanför. På engelska heter kärlring Vascular ring och det finns en del information på Internet (har jag hittat NU efter op:n) Det ska vara VÄLDIGT ovanligt enligt de jag pratat med i Lund men vet inte hur pass?????!!!

Måste rusa för Emma far runt i gåstolen. PUH!

Nikki

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv