Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Minette!

Skrivet av NettanN
Jag och min man har också läst på mycket om asperger, och tycker att det mesta stämmer in på Sabina. Sabina ska på utredning på Neuropsykiatrin på Östra sjukhuset i Göteborg om ca ett halvår. Vi hoppas att denna kommer att ge henne en diagnos, för jag tror att det då är lättare att övertyga skolan om hennes svårigheter. Det verkar som att rektorn tar bort Sabinas underbara assistent som hon nyss fått, och istället till hösten sätter in en resurs för både henne och en kille i klassen. Denna kille är hyperaktiv och sitter tydligen oftast för sig själv med sin assistent så det verkar ju i så fall som att den personen inte skulle få någon tid över för Sabina. Dessutom har rektorn tänkt sig en man, vilket absolut inte skulle funka, för Sabina är jätteblyg för alla av det manliga könet! Det värsta är att rektorn har gått bakom ryggen på oss, och bestämt vad som är bäst för Sabina utan att prata med oss. Vi har bokat in ett möte med rektorn på tisdag. Det verkar hända mycket för oss alla just nu, och jag hoppas innerligt att vi snart får igång internet. Ha det bra!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv