Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej igen...

Skrivet av smålandsmamman
Håller med om att man kan få en magkänsla om att något är fel. Det är väl det som gör att man är en bra förälder som verkligen ser o känner sina barn. (Sug åt dig berömet det behöver du)
När jag läste ditt svar så håller jag nog med dig om att något gnager din son....är det i skolan det är fel? eller är det pressen i hans idrottande? (är själv tränare o vet hur en del resonerar inom ungdoms idrotten tyvärr)eller är det tjejrelationer som är problemet? Ja det är mycket man ska igenom här i livet.
Har själv inte någon erfarenhet men om vi skulle fått detta problem hemma så skulle jag nog kolla upp vad skolan har att erbjuda för samtals hjälp. Eller så kanske du vet om din son har bra kontakt med någon tränare inom hans idrott som kan lirka ur honom vad felet är. Jag skulle kollat upp vilka vägar man har att gå innan jag tagit upp det med min son. Skulle dock ej ha pratat om hans problem för mycket utan hans vetskap.
Hoppas allt går bra för Er. Skriv gärna fler gånger här jag lyssnar gärna på dig o kanske kan ge lite tröst ibland.
Kram...

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv