Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skaffa stöd?

Skrivet av Camilla
ja, det är mycket man inte vet om soc innan man drabbas. Jag undrar om du kan skaffa stöd någonstans. Finns det någon kurator på BUP som du kan prata med? Det måste ju vara viktigt för dom också att inte du ramlar igenom, eller bara struntar i alltihop för att klara dina andra barn. Så om du pratar om din egen situation kanske, kanske kan du få stöd. Dom kanske kan prata med soc? Själv fick jag kontakt med en kurator på vår vårdcentral, eftersom jag mådde så dåligt så jag inte orkade jobba, och hon tog faktiskt och ringde soc en gång får att tala om att det jag sade var på allvar. (Jag blev sjukskriven för "krisreaktion" av vårdcentralsläkaren, eftersom jag inte klarade av att jobba mitt i alltihop.)
Annars kan du försöka ringa länsstyrelsen och kolla om soc får göra så här. Har du tur hittar du en vettig person att prata med.
Jag vill skicka styrkekramar till dig och säga att kämpa på. Men om du måste fatta valet att rädda dig själv och de andra barnen, för att du inte orkar bråka med soc, försök att inte ha skuldkänslor för det. Tänk på att du kämpade så länge du nånsin orkade, och att du helt enkelt bor i ett samhälle som gjorde det omöjligt för dig att klara av att vara mamma för alla dina barn.

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv