Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för svaren

Skrivet av Tyskan
Sverige är verkligen duktig när det gäller kunskap om foglossning, men ibland önksar jag mit tillbaka till mitt hemland, där man inte behöver köa så länge och där mycket mer alternativa metoder är erkända.

Jag gick till privat akupunktör efter förra graviditet och var nöjd med det, men nu har vi flyttad och här i stan finns ju ingen. Känner inte riktigt för att åka flera mil för varje behandling...

TENS hjälpte mig sådaär vid förra graviditet (tills jag slängde apparaten i golvet eftersom min dotter skrek och jag sprang upp utan att tänka på apparaten på bordet). Vid mitt förra Tyskland-besök fick jag ett prov av någonting som hjälpte suverän mot muskelspänningar: värmeplåster. Det var från Hansaplast med aktivkol. Finns inte här tyvärr, jag har kollat. Det finns värmeplåster som fungerar med cayennepeppar, men apotekaren sålde de inte till mig eftersom där stod någon varning på att man ska fråga läkaren först om man får använda dem när man är gravid. Jag har ju läkartid i januari...

Just det, Erika, bebisen kommer i maj. Det är inte för tidigt för massage - men om det hjälper tillräckligt mycket? Litar egentligen mer på traditionell kinesisk akupunktur eller bindvävsmassage (hos osteopaten). Hur kunde jag storstadsmänniska hamna på ett ställe där det inte finns någonting?

Tack för att jag får klaga,

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv