Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Välkommen hit

Skrivet av Mallan
Hejsan,
jag har sett ditt nick på IVF-sidorna även om jag själv inte skriver där så ofta. Jag tycker iallafall att det är kul att du kommer hit! Och jag tycker det är roligt att ni börjar landa i adoptionsfrågan, även om du inte uppfattar att era referenter gjort det. För oss har det varit tvärtom, alla har blivit överlyckliga när vi börjat prata om adoption och är jätteintresserade så jag blir nästan trött av att förklara proceduren för alla (*ler*)! Våra referenter blev glada och "hedrade" av att bli tillfrågade.

Min tolkning är att alla som följt oss nu under de här tre åren och 6 missfallen är så innerligt trötta på alla våra misslyckanden och tycker det är oändligt skönt att vi kommit fram till ett beslut som iallafall inte kan sluta i ännu en misslyckad graviditet! Nåja, det var väl lite skämtsamt menat, men de verkar iallafall väldigt glada för vår skull. En annan tolkning är att det verkar inte som att våra kompisar tycker det här med genetiskt arv och att det ska vara just våra gener som resulterar i ett barn är hälften så viktigt som vi har tyckt det är tills vi landade i adoptionsbeslutet. Och det är ju kanske inte så konstigt. De tycker att det kommer ju vara vårt barn, oavsett hur det kom till och var. En sund inställning känns det som.

Även familjen har samma åsikt. Min pappa tycker tom att vi ska skippa att göra IVF även om vi skulle få det och gå direkt på adoption. Vi har nog tur!

Lycka till!

« Tillbaka till trådstarten

Artiklar från Familjeliv